Bloggen

Korrektur hos Studiekorrektur og Erhvervskorrektur

Gode råd til arbejdet med SEO

Tags: IT

Skab et behov
Uanset branche handler det om, at du konsoliderer dig inden for det felt, du opererer i. Det drejer sig med andre ord om at nedfælde en strategi, når det kommer til SEO-arbejdet. Da det er ord og sætninger, der er i højsædet her, er det vigtigt, at du sætter dig ned og finder frem til en liste af ord, du gerne vil findes på. Det kan være meget branchespecifikke ord. Det er en god begyndelse. Jo mere konkret du kan være, desto bedre.
Hvis du kan fremtrække essensen af din virksomheds omdrejningspunkt – altså dét, du slår på, vil du være nået langt i processen.
Her kan du med fordel sætte Google Analytics op. Derved kan du spore søgninger, der iscenesætter din hjemmeside.
Det er et meget godt udgangspunkt, og det er et let og enkelt værktøj at anvende, når det kommer til det indledende SEO-arbejde.
Når ordene er fundet frem, kan arbejdet begynde.

Nå ud til potentielle kunder
Nu er det, det ’hårde’ arbejde tager form.
Du skal her sætte dig for at skrive indlæg, du kan publicere på din hjemmeside. Du kan med fordel se dem som indgangsportaler til den virkelighed, du bevæger dig i, og du kan se dem som de potentielle kunders adgangsbillet til dit univers. Hvis du eksempelvis sælger telte, er det en fremragende idé at opdele det i meget konkret form, for der er jo ret beset mange forskellige telttyper. I stedet for at skrive ét indlæg om telte i gængs form, vil jeg da anbefale, at du opdeler indlæggene i telttyper og går meget specifikt til værks, når du skal skrive SEO-orienteret. Du kan med fordel slå på ’billigt festivaltelt kan bestilles’, hvis du er konkurrencedygtig med hensyn til pris. Du kan eksempelvis skrive ’telt til en lav pris’, hvis du vil have en variant af ovenstående sætning, således at du om muligt kan ramme flere teltinteresserede kunder.
Med SEO kan du skabe adgang til mersalg, ganske enkelt.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.