Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Trænger din forretningside til et sommertjek?

Vi er nu halvvejs igennem 2012. Har du nået halvdelen af de mål, du havde sat dig for året 2012?

Hvis du har: Stort tillykke og ud i solen med dig!

Hvis ikke, er det sikkert en god ide at give din forretningside et sommertjek.

Stil dig selv disse spørgsmål:

  • Da du besluttede dig for at oprette dit eget firma, hvad var det så, du ville opnå?
  • Hvor meget af dette har du opnået? (Spring endeligt ikke dette punkt over, for det motiverer dig til at fortsætte)
  • Hvilke af de mål, som du ikke har nået, ville betyde mest for dig at nå?
  • Har du nogen ideer til, hvordan du kan opnå dem?
  • Er der nogle af målene, du skal justere på, fordi det viste sig, at de var urealistiske?
  • Hvordan er det gået med omsætningen?

 

Salgstallene er nøglen

Ja, jeg springer lige ud i det, fordi jeg ved, at dårlige salgstal tit er roden til, at selvstændige enten må opgive drømmen om at drive egen virksomhed, eller at de begynder at spare på de tiltag, der vil kunne
gavne deres virksomhed fremover.

Derfor er salgstallene ofte noget af det allermest essentielle i en virksomhed.

Hvis du ikke har nået dine salgsmål, kan du stille dig selv følgende spørgsmål:

  • Kan du dele dine ydelser op i mindre ”portioner”, så flere kunder kan overskue at købe dem?
  • Er det tydeligt for dine kunder, hvad de får ud af din hjælp?
  • Er din markedsføring god nok?

IVÆKST TEMA: Salg - vækst, øget omsætning og forretningsudvikling

 

Find ind til dine kernekunder

Hvis du egentligt ikke har svært ved at sælge din ydelse, og du bare har brug for flere kunder, kunne det være, du skulle give kanvassalg en ekstra chance. Læs mere her (psst, jeg ved, at det virker).

Inden du begynder at ringe kanvas, skal du gøre op med dig selv, hvilke typer kunder du allerhelst vil arbejde for.

Stil dig selv disse spørgsmål:

Hvilke typer kunder får det bedste frem i dig?

  • anerkender, at du er rigtig god?
  • giver dig frihed til at løse opgaverne, så du kan give dem de bedste resultater?

Og fortsæt med at spørge dig selv, hvilke typer opgaver

  • du bedst kan lide at løse?
  • du kan tage mest for?
  • der udvikler dig mest som fagperson?
  • der er mest efterspurgte?

Så får du en indikation af, hvad du kan arbejde hen imod.

God arbejdslyst – og rigtig god sommer.

IVÆKST Artikel: Effektivt salg - strategier og metoder til vækst via salg

 

Majbritt Lund holder jævnligt seminarer om salg og PR på IVÆKST. 

Meld dig til Majbritt Lunds gratis salgsseminar for mindre virksomheder

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

RELATEREDE BLOGINDLÆG

|16.10.2014
Administration, Salg

10 trin til flere læsere på dit nyhedsbrev

|17.02.2014
Salg

Uden visitkort har man overhovedet ingenting, der indikerer, at man har et seriøst firma.

|10.09.2013
Salg

Ja, nogle gange kan det være en rigtig god forretning at gøre noget gratis. Men du skal have en strategi.

|28.05.2013
Tryghed

... - Eller en tekstforfatter, eller en foredragsholder. Men rigtig mange har et problem, vi kan hjælpe dem med at løse. Og det skal vi fokusere på, når vi taler med vores kunder.

|24.04.2013
Salg

Hvis du ved, hvad du vil fortælle, inden du begynder at skrive, går det hele meget nemmere.

|22.01.2013
Salg

Det er attraktivt at blive fundet på Googles søgemaskiner og komme i medierne. Men! Det hjælper ikke meget for dit salg, hvis du ikke kan sælge til dem du kommer i kontakt med gennem disse aktiviteter.

|10.01.2013
Salg

Nogle gange køber netværket noget selv, og oftere giver de ens navn videre til andre i deres netværk. Derfor er det så vigtigt, at det er let for dit netværk at sælge dig.

|04.01.2013
Salg

Børsen og Go´ Morgen Danmark står øverst på mange selvstændiges ønskeseddel om medieomtale. Nogle gange ser jeg, at dem, jeg har rådgivet, ender med at komme i netop de medier, jeg tvivlede på de kunne komme i. Og hvorfor var jeg så så pessimistisk?

|14.11.2012
Salg

Når jeg taler med kunder og kursister om, hvilke historier de gerne vil i pressen med, begynder mange at beskrive deres produkter og ydelser. Men et produkt er nødvendigvis ikke lig en god historie.

|31.10.2012
Salg

Er du en af de dygtige og opfindsomme, der er blevet nomineret til IVÆKSTprisen, kan du allerede nu bruge nomineringen i din markedsføring. (Bemærk: Jeg skriver bevidst ikke, om du er en af de heldige, for selv om held spiller en faktor for succes, er dette sjældent nok).

|03.10.2012
Salg

Ja, det er fedt at komme i medierne med det rette budskab. Men du skal ikke underkende, at der er en række andre steder, hvor du kan opnå eksponering og hvor dit budskab ligeledes kan spredes – måske også i pressen.

|13.09.2012
Salg

Har du svært ved at motivere dig selv til at få lavet dine salgs- og markedsføringsopgaver?

|11.06.2012
Salg

Sommerferien er din chance for at komme i pressen. Majbritt Lund viser dig, hvordan du bruger ferien rigtigt til at promovere din virksomhed.

|04.06.2012
Salg

Få findpudset din forretningsidé og styrket din salgsevner og markedsføring. Majbritt Lund leder vejen frem for din virksomhed her

|24.04.2012
Salg

Kanvassalg regnes som en sværeste form for salg, fordi du ikke har nogen relation til kunden på forhånd. Majbritt Lund hjælper dig til succes med dit kanvassalg her.

|12.04.2012
Salg

Det er svært for mange at komme ud med den gode historie om din virksomhed. Majbritt Lund giver dig nogle uundværlige råd til, hvordan du tackler erhvervsmedierne og får din virksomhed i pressen.

|22.03.2012
Salg

Det kræver ofte meget at komme i de ønskede medier. Og tit er vi afhængige af flere heldige omstændigheder på samme tid. Og vi ved aldrig, om tirsdag er den rigtige dag at ringe, eller om det er torsdag. Læs journalist og Ekspertblogger på IVÆKST Majbrit Lunds gode råd til hvordan du undgår at bruge tid på PR der ikke lykkes.

|29.02.2012
Salg

Få din virksomhed i pressen. Journalisten Majbritt Lund giver dig en masse gode råd til, hvordan du skaber den gode historie om din virksomhed.

Blog ekspert

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Majbritt Lund har haft sin egen kommunikationsvirksomhed siden 2007.

Hun hjælper sine kunder med at plante deres gode historier i pressen og skriver deres markedsføringsteskter – især til hjemmesiden.

Holder kurser og giver individuel rådgivning om kommunikation i markedsføringen og har markedsført sig selv gennem sine gratis PR-kurser.

Udgav februar 2012 'God kommunikation for selvstændige – Vejen til flere kunder' på Forlaget Frydenlund.

Download et gratis uddrag af Majbritt Lunds nye bog 'Selvstændiges guide til flere penge', og bliv klogere.

Majbritt holder gratis IVÆKST-seminarer.

Mød Majbritt på Google+

Blog kategorier

62 indlæg
20 indlæg
35 indlæg
11 indlæg
15 indlæg
87 indlæg
113 indlæg
19 indlæg

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED