Bloggen

Pip op i dit netværk og bliv set

Tags: Salg

Ja, det er fedt at komme i medierne med det rette budskab. Men du skal ikke underkende, at der er en række andre steder, hvor du kan opnå eksponering og hvor dit budskab ligeledes kan spredes – måske også i pressen.

Nogle gange kan den rette kommentar i det rette forum kaste en del fordele af sig.

I mine bøger har jeg inddraget en række cases, der fungerer som gode eksempler på at pippe op med et stærkt resultat. Nogle af de anvendte cases har jeg selv kendt længe. Andre søgte jeg i mit netværk. Fælles for dem alle var, at de netop havde taget skeen i egen hånd og pippet op - enten så jeg vidste, at de pågældende mennesker var der, eller så nogle i vores fælles netværk vidste, at vi kunne have glæde af hinanden.

Kend de rette

Jeg har to gange været kilde i fagbladet ’Journalisten’, uden jeg selv havde startet kontakten til journalisten.

En af de forudgående historier for eksponeringen er, at redaktøren følger mit nyhedsbrev. Under valgkampen havde jeg skrevet, at vi, som arbejder med PR, skulle gemme vores historier væk til efter valget. På daværende tidspunkt var det en særdeles relevant historie for et medie, der skriver om medier, hvorfor jeg blev citeret.

Derudover er redaktøren og jeg også ”professionelle venner” på Facebook. Dette udmundede i, at redaktøren kontaktede han mig for at få uddybende opdatering på noget jeg havde skrevet. Dette blev senere til en artikel.

Så ja, nogle mennesker kan åbne rigtig mange døre for os. Og derfor kan det sagtens svare sig at gå til de netværksarrangementer, hvor disse vigtige mennesker er tilstede.

Få andre til at sige dit navn

Kør dig selv i stilling, så andre hjælper dig med at poppe op.

I år har jeg 5-års jubilæum som frivillig PR- og salgsrådgiver på Iværk & Vækst messen. I starten linkede Iværk & Vækst til alle os, der bidrog, hvilket hev mig op på adskillige sider på Googles søgeresultater. Samtidig bliver jeg hvert år markedsført gennem messens øvrige markedsføring, hvilket er langt mere effektivt, end at jeg selv ”dumper mit navn”.
Mit samarbejde med IVÆKST er også et glimrende eksempel på, at jeg pippede op (med mine gratis kurser og mine bøger for selvstændige) og blev interessant for IVÆKST

Underkend ikke sociale medier

Ofte opstår kontakter via Facebook, fordi nogen pipper op med noget, der er interessant nok til at dele. Lisbeth Scharling fra WEBWOMAN KOMMUNIKATION, der også er ekspertblogger her på IVÆKST, er et rigtig godt eksempel på dette.

Hvis dit primære fokus stadigt er at komme i de etablerede medier, skal du ikke underkende de sociale medier.

Forbløffende tit ser jeg dette spørgsmål fra journalister ”Kender du en der…?”. Hvis en i dit netværk ser sådan en opdatering, er der meget større chance for at de kommer til at tænke på dig, hvis du har pippet op for nylig.

Du kan også følge min facebookside ’Positiv PR’. Her efterlyser jeg kilder for mine journalistkolleger.

 


Hvis du vil have flere inputs til at blive set, kan du tilmelde dig mit gratis nyhedsbrev og modtage min gratis e-bog BLIV SET – UDEN HJÆLP AF JOURNALISTER.

Respons på dette indlæg modtages gerne på Google+.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Få opskriften og kom i gang med at skrive nyhedsbreve. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Prioritér nyhedsbrevet og lad det ikke være nederst på din to-do. Vil du have fuld udnyttelse, kræver det opmærksomhed. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Kan du fastholde dine læsere på dit nyhedsbrev? 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Lær din læser at kende. Majbritt Lund hjælper dig med at optimere dit nyhedsbrev på Bloggen. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Nyhedsbreve sælger stadig. Effektiv direct marketing lige i din målgruppes indbakke. 

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

10 trin til flere læsere på dit nyhedsbrev

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Uden visitkort har man overhovedet ingenting, der indikerer, at man har et seriøst firma.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Ja, nogle gange kan det være en rigtig god forretning at gøre noget gratis. Men du skal have en strategi.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Uha, her i de senere år har mange kunder afvist et køb med begrundelsen: ”Vi har ikke pengene”, ”Det er for dyrt” eller lignende. Og den begrundelse, har mange selvstændige desværre accepteret. Men det passer ikke.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Tryghed

... - Eller en tekstforfatter, eller en foredragsholder. Men rigtig mange har et problem, vi kan hjælpe dem med at løse. Og det skal vi fokusere på, når vi taler med vores kunder.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Hvis du ved, hvad du vil fortælle, inden du begynder at skrive, går det hele meget nemmere.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det er attraktivt at blive fundet på Googles søgemaskiner og komme i medierne. Men! Det hjælper ikke meget for dit salg, hvis du ikke kan sælge til dem du kommer i kontakt med gennem disse aktiviteter.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Nogle gange køber netværket noget selv, og oftere giver de ens navn videre til andre i deres netværk. Derfor er det så vigtigt, at det er let for dit netværk at sælge dig.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Børsen og Go´ Morgen Danmark står øverst på mange selvstændiges ønskeseddel om medieomtale. Nogle gange ser jeg, at dem, jeg har rådgivet, ender med at komme i netop de medier, jeg tvivlede på de kunne komme i. Og hvorfor var jeg så så pessimistisk?

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Når jeg taler med kunder og kursister om, hvilke historier de gerne vil i pressen med, begynder mange at beskrive deres produkter og ydelser. Men et produkt er nødvendigvis ikke lig en god historie.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Er du en af de dygtige og opfindsomme, der er blevet nomineret til IVÆKSTprisen, kan du allerede nu bruge nomineringen i din markedsføring. (Bemærk: Jeg skriver bevidst ikke, om du er en af de heldige, for selv om held spiller en faktor for succes, er dette sjældent nok).

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Har du svært ved at motivere dig selv til at få lavet dine salgs- og markedsføringsopgaver?

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Sommerferien er din chance for at komme i pressen. Majbritt Lund viser dig, hvordan du bruger ferien rigtigt til at promovere din virksomhed.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Få findpudset din forretningsidé og styrket din salgsevner og markedsføring. Majbritt Lund leder vejen frem for din virksomhed her

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Kanvassalg regnes som en sværeste form for salg, fordi du ikke har nogen relation til kunden på forhånd. Majbritt Lund hjælper dig til succes med dit kanvassalg her.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det er svært for mange at komme ud med den gode historie om din virksomhed. Majbritt Lund giver dig nogle uundværlige råd til, hvordan du tackler erhvervsmedierne og får din virksomhed i pressen.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Det kræver ofte meget at komme i de ønskede medier. Og tit er vi afhængige af flere heldige omstændigheder på samme tid. Og vi ved aldrig, om tirsdag er den rigtige dag at ringe, eller om det er torsdag. Læs journalist og Ekspertblogger på IVÆKST Majbrit Lunds gode råd til hvordan du undgår at bruge tid på PR der ikke lykkes.

Majbritt Lund

Selvstændig journalist,

uddannet på Danmarks Journalisthøjskole

Tags:
Salg

Få din virksomhed i pressen. Journalisten Majbritt Lund giver dig en masse gode råd til, hvordan du skaber den gode historie om din virksomhed.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.