Bloggen

3 tips til at forberede dine testimonials online

Tags:

Arbejder du i en B2B-virksomhed, kender du med al sandsynlighed til det: Testimonials.

En fornuftig måde at skabe et troværdigt brand på.

Men testimonials behøves ikke kun at være små tekstbidder med rosende ord om din virksomhed med dertilhørende reference og pixeleret billed. 

I dette indlæg præsenterer vi dig for 3 tips til, hvordan du gør dine testimonials mere levende, interessante og ikke mindst relevante.

 

Tip 1: Skab liv og bevægelse

På langt størstedelen af hjemmesider er du som bruger vant til at blive mødt af noget tekst og eventuelt nogle billeder. Dette kan svinge meget alt efter, hvilken type virksomheds hjemmeside du besøger. For de fleste B2B-virksomheder vil du også typisk lidt nede på forsiden se en række testimonials. 

Disse går ofte nærmest i ét med resten af tekstblokkene på hjemmesiden. Tippet er her - skab liv og bevægelse! Hvordan det? Fx ved at have flere testimonials, der skifter efter et specifikt tidsinterval. Det skaber en differentiering i indholdet, hvilket skærper brugerens opmærksomhed. Det kan også ‘bare’ være ved at bryde de forskellige testimonials op og knytte til det fotos og visuelle elementer, som det fx er gjort på denne hjemmeside for et IT-konsulenthus.

 

Tip 2: Brug video

Flere undersøgelser viser, at video kan medvirke til at styrke tiden dine besøgende er på din hjemmeside samt styrke chancen for at skabe salg. Video testimonials er endnu ikke så udbredt i Danmark - og det er synd! For det er super nemt at komme i gang med. 

På Relion kan du blandt andet se en testimonial fra en af vores kunder, der er optaget på hendes mobil. Derefter er videoen lagt på YouTube og efterfølgende implementeret på sitet.
 

Tip 3: Brugervenlighed, brugervenlighed, brugervenlighed

Det kan ikke siges nok. HVIS du har valgt at implementere testimonials, så husk at sørg for at gøre brugeroplevelsen intuitiv for brugeren. På et splitsekund skal man som bruger kunne gennemskue, om man selv kan klikke videre mellem testimonials, eller om den selv skifter efter et bestemt tidsinterval. Relion har endnu et godt eksempel på en interaktivt testimonial, som fungerer selv hvis brugeren ikke kan gennemskue den. 

Brugervenlighed (UX) er afgørende på enhver hjemmeside overordnet. Punktum. Også når det kommer til præsentationen af dine testimonials.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Kristian Emil Larsen

Co-founder & CMO hos Relion
 

Visuelt content - sådan kan du nemt optimere det.

Kristian Emil Larsen

Co-founder & CMO hos Relion
 

2 konkrete tips til optimering af din hjemmeside gennem UX og content

Kristian Emil Larsen

Co-founder & CMO hos Relion
 

Kender du følelsen? Nogle dage går du hjem fyldt med energi og motivation. Andre dage med en tom følelse af modløshed, træthed og manglende motivation. 

 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.