Bloggen

Hjertemassage til din facebookgruppe

Overvejer du at lukke din facebookgruppe, fordi den ikke virker? Selvom den ser ud til at være stendød, så vent lige med at slå den helt ihjel. Giv den lige en måneds tid med lidt effektiv hjertemassage. Jeg viser dig hvordan. Hvis den stadig ingenting vil efter en måned, så kan du med god samvittighed give den dødsstødet. Men først: Hjertemassage.

1. Udgiv 3 opslag i gruppen om ugen

Hold ud. Også selvom du ikke får likes og kommentarer i første omgang. Kontinuerlighed er vejen frem. Dine følgere skal lige opdage, at du mener det og faktisk kommer med løbende værdi.

Sæt en eftermiddag af og planlæg flere opslag ad gangen, så det ikke bliver en stressfaktor, at du skal sidde klar 3 gange om ugen og finde på nyt indhold.

Lav indhold som ikke kræver for meget at reagere på. Reaktioner og engagement er et af hovedformålet med facebookgrupper, så sørg for at dine følgere ikke skal skræve over en alt for høj dørtærskel for at være med.

2. Udgiv indhold med lav dørtærskel

Hvordan ser indhold med lav dørtærskel ud?

Det er dybest set small talk. Det lyder måske lidt plat, hvis din facebookgruppe har et fagligt formål. Du vil gerne give dine følgere kvalitet og fagnørderi. Men alt for ofte bliver engagementet kvalt i kompliceret indhold.

Det kan fx være indhold, som kræver et meget personligt svar. Indhold der er svært at forstå eller kompliceret at udtale sig om. Tunge faglige emner som privat advokat, dødsbobehandling og voldgiftssager. Det kan være kontroversielle emner, som er forbundet med diskussion og dårlig stemning. Eller bare alt for langstrakt indhold, som ikke er brudt ned i spiselige bidder.

Det er her, den lave dørtærskel kommer ind i billedet. Det er med facebookgruppen præcis som i resten af livet: Small talk leder til big talk. Vent og se.

Tricket er at gøre det nemt. Indhold med lav dørtærskel er nemt at deltage i. Punktum.

Det kan være indhold som fx:

  • Så er det mandag igen – hvad er din vigtigste arbejdsopgave i denne uge?
  • Hvilken fagbog vil du anbefale en nybegynder indenfor dit fag?
  • Beskriv din dag med en gif – så vil jeg prøve at gætte hvad du laver.

Forestil dig, hvad du ville tale med dine følgere om, hvis de kom til kaffe i dit køkken. Ikke hvad du ville fortælle dem om, men hvad du ville tale med dem om. Der er forskel – og det er nøglen til dit indhold med lav dørtærskel.

Hav mod til at lave ukompliceret indhold - og bliv ved med det. Med tiden kan din facebookgruppe blive en af dine vigtigste salgskanaler. Du kan sælge lige hvad du vil. Hvis du plejer din gruppe løbende og giver dine følgere lidt ægte kærlighed og nede-på-jorden-fællesskab.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Tags:
Trenden med live shopping på sociale medier har godt fat i begrænsningens kunst. Det er lige nu, det sker. Det er live og der er flere købere med i kapløbet. Ingen pæn kø - det er bare først til tasterne og først til mølle.
Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Når vi snakker salg og marketing, falder snakken tit på leads og leadgenerering. Men hvad er det for noget?

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Jeg tager dig med en tur igennem indholdstrekanten og så tør jeg godt love, at du kommer ud på den anden side med mindst én god idé, du kan nå at eksekvere på inden frokost.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Læs med og få mit bud på 7 konverteringsoptimeringer, du kan lægge ud med, for at skyde væksten i gang.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

”Content is King” Sådan skrev Bill Gates tilbage i 1996. Under denne catchy overskrift beskrev han de enorme muligheder for både at fremstille og publicere indhold af enhver tænkelig art, som netop internettet bragte med sig. I dag, knap 25 år efter den ikoniske udtalelse, er mængden af content nærmest eksploderet.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her får du lidt guf til værktøjskassen, som hjælper dig med at skrive bedre tekster.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Forestil dig, at du ligger på stranden og sipper cocktails, mens du tjener penge.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her ser vi på hvordan du giver dit bedste "visitkort" et servicetjek.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Læs om Inbound marketing. Det lugter lidt af Content marketing, men har en teknisk lyd. Fokus er mere snævert på leadgenerering og marketing automation.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Når du har lavet det fedeste indhold, men ingen ser det, kan man fristes til lidt filosofisk spørge, om du så overhovedet har lavet det?

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her får du 3 bud på, hvordan du får det bedste ud af din business profil på sociale medier – uden at gøre det samme som alle andre.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her får du 4 grundlæggende adfærdspsykologiske tips, som er lette at implementere. Så er du i gang.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Her får du 5 tips til synergi mellem dit SEO-arbejde og Content Marketing.

Jonathan Bräun…

E-handelskonsulent og Search Marketing Specialist

Jeg havde lagt en plan. Der var 7 måneder til jeg skulle gå fuld tid. Men så.. Læs her hvorfor jeg mener du bør gå fuld tid tidligere end planlagt.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.