Bloggen

Konverter bedre med de rigtige søgeord i dine AdWords kampagner

Tags: IT, Salg


I dette indlæg vil vi se lidt på hvordan du finder de helt rigtige søgeord, der giver salg på dit website eller i din webshop.
Her er ikke tale om en simpel trafikorienteret søgeordsanalyse, som du ofte vil blive præsenteret overfor, hvis du kontakter et SEO firma.
Nej, her går vi et skridt videre og viser dig den rigtige hardcore måde, at finde de søgeord, der rent faktisk skaber konverteringer.

 



Forberedelse



Som udgangspunk begynder rejsen til de rigtige søgeord med et besøg i Googles søgeordsværktøj.
Her laver du det som kaldes en trafikorienteret søgeordsanalyse ved at afprøve forskellige søgeord og sætninger i værktøjet.
Lav en liste over ca. 50 søgeord, der har meget trafik i Danske søgninger.



 

Find varianterne



Du har nu en liste med de mest trafiktunge søgeord, der er relateret til de produkter eller serviceydelser du udbyder.
Nu skal du finde varianterne af alle dine søgeord. Her anbefales benyttelse af online servicen ”Ubersuggest” hvor du kan indsætte et søgeord af gangen og få en oversigt over benyttede varianter.



Gem alle varianterne til brug nedenfor. (f.eks. I et regneark)

 




Brug AdWords til at analysere



Opret nu en Google AdWords konto og lav en kampagne med annoncer for hvert søgeord.
Det er et stort arbejde, hvis du har 50 søgeord med massevist af varianter under.
Derfor anbefales at benytte Adword soffline editor, så det går lidt hurtigere.



Alle søgeordsvarianter tilføjes som exact match ved at sætte klammer om dem før du klikker, tilføj søgeord. Det ser sådan ud [søgeordsvariant]



Når du har opsat samtlige annoncer, skal du oprette konverteringssporing og indsætte koderne på dit website. Koden skal ind på din ”Tak for ordren / Tak for din henvendelse” underside.



Nu er det bare at vente og langsomt men sikkert tikker trafikken ind, der viser nøjagtigt hvilke varianter af søgeord, der konverterer til henvendelser eller direkte salg på dit site



Efter en måned har du den forkromede liste over søgeord, der skaber salg.




Søgeord

 



Brug dine nye søgeord og tjen mere



Med dine nye søgeord kan du lave onsite SEO optimering og artikel markedsføring, så dit site kommer højere i Google på netop de konverterende ord.
Du kan også højne fokus i dit budget på Adwords på netop de ord og supplere med Bing Ads.




Metoden er fordelagtig



Alle der har et website, hvor der allerede er styr på usability og generelt er konverteringsoptimeret, kan få stor gavn af metoden og opnå faktastiske resultater.



Er dit website nyt og har du ikke lavet det helt færdigt – måske overvejer du helt nyt design, da skal du være opmærksom på, at den analyse du laver kun viser konverteringsgraden for dit nuværende design.


Ændrer du websitet, er der derfor med andre ord, behov for at lave en ny analyse.




 

Ønsker du at få ALLE varianter med, kan du sætte alle dine søgeord fra den første trafikorienterede analyse i Google AdWords som ”brede” søgeord i din kampagne og efterfølgende måle i Google Analytics, husk du her skal opsætte målsporring frem for konverteringssporing.



På den måde får du alle varianter medtaget i din analyse, men det vil dog koste dig et større beløb i analyse perioden.


Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Tags:
Jura

Her kan du læse om fordelene ved et iværksætterselskab (IVS) kontra et anpartsselskab (ApS) og hvad du bør være opmærksom på.

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Gennem de sidste 11 år har jeg hjulpet både iværksættere, mindre virksomheder og store brands, med at opnå vækst gennem online markedsføring.
Jeg har set et væld af koncepter og ideer, der har opnået succes, fordi de har fulgt en bestemt opskrift.

Den er den opskrift du får her i den noget kortfattede artikel (emnet taget i betragtning)

 

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Jonas Jørgensen afliver SEO myterne på Bloggen. 

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Søgeordsanalyse hjælper din Google AdWords annoncering, lær det her. 

Jonas Jørgensen

Onlineekspert

Tags:
IT, Salg

Markedsføring online er billigt og effektivt, og du når ud til masserne hurtigt. Men hastigheden kan også være en ulempe, idet spredningen af nyheder, såvel som det store antal brugere der rammes, kan give bagslag i en sådan grad, at det rammer omsætningen.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.