Bloggen

Google+: En ny måde at være social på nettet

I september lancerede Google det sociale netværk Google+.

Ideen med projektet var at skabe en ny internetæra.

Denne nye æra går ud på at bygge en internetoplevelse, der er mere individuel og mere interaktiv, hvor du kan dele det, der betyder mest med dem der betyder mest for dig.

Nettet skal være en personlig og social oplevelse, der består af anbefalinger fra bekendte og indhold om de emner, som du interesserer dig for.

Google+projektet handler derfor ikke kun om at forbinde individer, men også personer, projekter og i høj grad virksomheder.

I November introducerede Google +sider, der giver lokale virksomheder mulighed for at opbygge relationer direkte med deres kunder.

 

Brug Google+ til at markedsføre dig på nye måder

Google+sider er en ny måde at få en social tilstedeværelse på nettet.

En Google+side kan bruges som et social tillæg til dit website, hvor du kan henvende dig direkte til dine kunder på nye innovative måder. Du kan for eksempel lancere et nyt produkt over en videokonference med 10 personer (I Google+ hedder denne unikke feature et Hangout).

Dette er blevet gjort succesfuldt af så vidt forskellige virksomhed som bilselskabet Fiat  og den amerikanske iværksætter virksomhed, ChefHangouts.com, der har skabt ny business til sin virksomhed med Hangouts, som sælger kokkelektioner over video konference.

Google+ integregret med søgemaskinen

Hvad skal vi med et nyt socialt netværk? Er vi ikke dækket ind med de eksisterende?

Tidligere har det ikke været muligt for virksomheder at kombinere det at være social med søgemaskiner.

Det findes nu i Google+. Når dine følgere giver dit website eller din Google+side +1, så vil det kunne ses i søgemaskinen. Og hvis du allerede i Googles søgeresultater fremstår med +1 fra en masse følgere, vil det øge sandsynligheden for, at du bliver valgt, når folk søger efter dig.

Så integrationen mellem alle de steder du befinder dig på nettet og muligheden for at dele og anbefale, er nu tilgængeligt for første gang med Google+.
 

I søgeresultaterne kan du klikke på +1 og anbefale siden til andre på nettet:


Dine kunder kan hjælpe dig fremad med +1

Når dine følgere deler din side med deres vennekreds, eller giver din side en +1 vil det drage et målrettet og relevant publikum til din virksomhed.

Dine kunders kommentarer omkring dine produkter og initiativer kan give dig god presse på nettet, eller bringe nye ideer om, hvordan du kan forbedre dine ydelser. En Google+side vil give dig mulighed for at få fornemmelse af, hvem dine kunder er. Din google+side vil også være forbundet til din AdWords konto, hvor du kan holde øge med de +1 du har fået.

Har du ikke en Google AdWords konto endnu? Kom i gang her.

På Google+ kan du allerede finde informationer om, hvordan du driver virksomhed. Dansk iværksætternetværk når ud til deres medlemskreds via Google+. De bruger det som direkte nyhedskanal i form af billeder, video og tekst.

IVÆKSTs Google+side kan du finde artikler om iværksætteri og information omkring IVÆKSTs seminarer og workshops. Bl.a. i anledning af IVÆKSTprisen, hvor årets iværksætter blev kåret, delte IVÆKST TV2 udsendelsen om Luna Hvid’s projekt for ‘Bløde huer for kræft patienter’ på deres profil.

Følg også Aminos google+side, hvor Martin Thorborg giver råd og vejledning til sine følgere, samt Søren Dalsgaard Brath, der giver gode, inspirerende og vældigt brugbare råd til, hvordan du får succes med din Google +side.

Dine kunder er på nettet - derfor skal du også være der

Medierne, som tit definerer trends på nettet, er med bølgen. 

På Google+ kan du få det blandt andet få det sidste nye fra Berlingske samt de store internationale medier som BBC, Financial Times og NY times.

Kort sagt; det handler om at være tilstede på nettet, når dine kunder søger efter dig, eller når de vil skabe nemmere kontakt til dig.

Den nye generationsinternet er et netværk af personlige anbefalinger direkte på din computer eller din mobil. Det vil have uvurderlig betydning for din virksomhed fremadrettet.

IVÆKST Artikel: Få hjælp til at få din virksomhed på Google+

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.