Bloggen

5 tips til markedsføring af håndværker

Har du en håndværker-virksomhed med en fyldt ordrebog, så er markedsføring sikkert langt nede på din to-do-liste.

Men vil du gerne vækste yderligere, få større projekter eller mangler kunder så bør du læse videre. For konkurrencen i byggebranchen er hård, og mange håndværkere ligner hinanden.

Her får du nogle korte og simple tips til de fokuspunkter, du måske bør overveje at implementere i fremtiden. 
 

Hav en kvalitetshjemmeside der viser det høje niveau du tilbyder

Hjemmesiden er det fundament som al online markedsføring bygger på. Er hjemmesiden ikke af høj kvalitet, sælgende, hjælpsom og let at navigere rundt i, så spilder du mange marketingkroner på at lede folk hen til din hjemmeside.

Et godt eksempel på en god hjemmeside er denne fra altombyg. Den er behagelig, hjælpsom, med en simpel og visuel forside. Det er et godt eksempel på, at hjemmesider i dag ikke behøver koste en formue - med mindre du skal have specialudviklet en masse funktionalitet på siden.
 

Lokal SEO

Mange søger efter håndværkere i deres lokalområde, og derfor er det super vigtigt at være synlig på disse.

Først og fremmest bør du have en veludfyldt Google My Business profil oprettet, med telefonnummer, adresse og åbningstider.

Skab desuden godt indhold som fokuser på søgninger der er relevante for de tjenester du udfører og hvor du har din geografiske lokation. Fx ”håndværker Roskilde”, ”tømrer Slagelse” osv.
 

Lokal Google Ads annoncering

Med brugen af Google annoncering på lokale søgeord har du mulighed for at sende et budskab helt specifikt til dem som søger i det område man annoncerer til.

Det er et godt supplement til lokal SEO, som jeg nævnte tidligere, og her vil du altså på lokale søgninger såsom ”nyt tag Svendborg” både være synlig med betalte annoncer i toppen og længere nede på de organiske søgeresultater også.
 

Indsaml kundeanmeldelser og referencer

I byggebranchen er det især vigtigt at skabe tillid til sin virksomhed og det arbejde man udfører. Det kan gøres på mange måder, men nogle gode tips er at få indsamlet anmeldelser på sin Google My Business profil, trustpilot.

Vær proaktiv her, og opfordrer dine glade kunder til at skrive anmeldelser og giv evt. noget værdi til gengæld.

Fremvis desuden dine gode cases og kundeudtalelser fra succesfulde byggeprojekter med professionelle billeder/video på din hjemmeside, så andre kan blive inspireret og se resultaterne af dit veludførte arbejde.
 

Hav et synligt telefonnummer og kontaktformular

Håndværker-branchen er en af de industrier, hvor et tlf. nr. er afgørende. Uanset om det er en del lokale husejer som leder efter hjælp til at få bygget en ny garage, ny indkørsel eller større entrepriseopgaver, så vil dine leads ikke komme i kontakt med dig, hvis der er for mange barrierer.

Derfor bør du sikre så mange opkald som muligt ved at tilknytte dit nummer til dit firma. Både i Google-annoncer, på din hjemmeside og alle andre relevante steder. Udover at have dit tlf. nr. tydeligt i toppen på din hjemmesides forside, er det også vigtigt at have en kontaktformular som er nem at finde.

Det siger sig selv, at det ligeledes er utroligt vigtigt at give en god og hurtig service på telefonen og vende hurtigt tilbage på henvendelser fra konktaktformularen, så dine leads kan blive til kunder.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

I dag er pop ups dog ikke, som de var førhen. Førhen blev de brugt som spam eller til at overbevise dig om at købe noget. I dag kan de faktisk hjælpe den besøgende, og de kan i hvert fald være meget mere høflige, end de var førhen. Overvejer du at bruge pop ups? Læs med her for at finde ud af, hvordan du bruger det mest effektivt.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

I denne guide får du 3 konkrete tips til, hvordan du vurderer om et søgeord er rentabelt eller ej.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Går du og drømmer om at starte et nyt online medie? Så kan det være en god ide at læse med her.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Måske har du også hørt tale om SEO-tekster, men du er ikke helt klar over, hvordan du skal gribe det an, eller hvad det egentlig betyder? Så læs mere her for at blive klogere på emnet.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Content marketing er tidkrævende og er en langsigtet strategi. Derfor kan det være svært, at finde ud af hvad der er op eller ned.

Vil du gerne høste alle fordelen med content marketing, men ved ikke hvordan du kommer i gang? Så se de 5 tips her.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Mange, som ingen kendskab har til SEO, tror helt fejlagtigt at så længe man bare skriver noget indhold på sin hjemmeside, så bliver det automatisk vist på Google og får besøgende derfra.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Du har skrevet det sidste ord i dit nye blogindlæg, og som det allersidste trykker du på udgiv.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Hvad er en ankertekst?

En ankertekst er den visuelle tekst, som du ser på et link. Navnet er opstået fordi, at teksten er en form for præsentation af det link som ligger bag ved teksten, og dermed typisk fungerer som ankeret imellem to forskellige steder på internettet.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

At få succes med en portal kan være rigtig svært. Det kan mange skrive under på i tidens løb, som har forsøgt, men som har måtte se sig slået i det lange løb, fordi der enten ikke har været nok brugere eller nok betalende kunder til platformen.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Når man har en større blog på sin hjemmeside, og man efterhånden har skrevet en masse værdifuldt indhold, som tiltrækker og hjælper ens potentielle kunder, så sker det at man løber tør for idéer til nyt indhold.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Med denne strategi, først beskrevet af HubSpot, fokuserer man på emner fremfor søgeord.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Når man arbejder med en langsigtet linkbuilding strategi, så bør det vigtigste fokuspoint for ens indsat være, at få linkprofilen til at se naturlig ud. 

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Skal du vækste til Sverige og Norge? Så er der nogle ting du skal væres særligt opmærksom på. Selvom vi i norden minder meget om hinanden, så er der stadig forskel på, hvordan vi handler online og hvilke online vaner vi har her i norden.

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Du har fundet dit overordnede emne eller søgeord, og er nu klar til at skrive en artikel med det formål at få flere besøgende fra Google. Men hvordan sikrer du dig den røde tråd i artiklen, så den både er optimereret til Google og læseren?

Hjalte Lund Skaarup

Selvstændig

Mange virksomheder har i dag en blog på sin hjemmeside. Der bliver knoklet og investeret i at få besøgende til disse guides – enten med SEO eller annoncering. Her har man mulighed for at demonstrere og uddele af sin ekspertviden med læseren, men mange glemmer at have fokus på konverteringen.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.