Bloggen

Tre tricks fra den fysiske butik, som vil skabe vækst for din webshop

Tags: Salg

E-handel erobrer en stadigt større markedsandel både herhjemme og i udlandet.

Det går faktisk ret fantastisk.

Men samtidig bliver konkurrencen stærkere og mere global, hvilket i stigende grad gør det nødvendigt at kunne skille sig ud for altid at være et skridt foran konkurrenterne.

Og her kan du skabe stor værdi for din webshop ved at tyvstjæle tre simple tricks fra dine fysiske konkurrenter:

1. ”Kan jeg hjælpe dig?”
Når du går ind i en butik, vil en god salgsassistent rådgive dig om de produkter, du kigger på og foreslå alternativer, som kunne være relevante for dig.

På samme måde er det vigtigt, at du tager hånd om dine kunder fra det sekund, de lander på din side.

Det gør du ved på alle niveauer af din webshop at give dem personlige produktanbefalinger, der relaterer sig til det produkt, de kigger på, samt til deres individuelle købs- og browserhistorik.

Dette handler naturligvis om at sælge men i høj grad også om at give dine kunder kyndig vejledning hele vejen igennem deres købsproces, så de også får lyst til at vende tilbage.

2. Eksperthjælp er alfa omega
Kundeloyalitet og konverteringsrater handler dog ikke bare om at kunne anbefale de rette produkter.

En af forcerne ved den fysiske butik er, at kunden altid har en ekspert ved hånden, som de kan spørge om alt fra returret til syningerne i trøjen.

Og din kontakt med kunden er også ekstrem vigtig, da statistik viser, at 89% af forbrugere er holdt op med at handle hos en webshop efter at have oplevet dårlig kundeservice.

For at hjælpe dine kunder mest muligt skal du derfor tilbyde:

- Udførlige produkt- og leveringsinformationer
- Gode størrelsesguides
- Kundesupport der svarer hurtigt på chat og telefon, og som også er til rådighed, når kunden har fri.

Et lille trick er desuden at indsætte en timer på produkt- og ’kurv’-siderne, der gør det nemt at se, hvornår kunden senest skal placere sin ordre for at modtage den dagen efter.

3. Vær som Alec Baldwin..
…som i en klassisk 90’er-flick sagde “Always be closing.”

Det er måske en arbejdsskade at antage, at alle har set Glengarry Glen Ross, men humlen er, at butikker ikke stopper med at sælge, bare fordi kunden står ved kassen. I Netto er det slik, i tøjforretninger er det strømper.

Og på samme måde kan du give dine salgstal et løft ved at tilbyde dine kunder check-out tilbud på ’kurv’-siden - faktisk genererer sådanne tilbud typisk 7% af den samlede omsætning for webshops.

Når det kommer til check-out tilbud, anbefaler vi følgende:

1. Tilbudene skal relatere sig til produkterne, der allerede ligger i kurven
2. Tilbudene skal være billige, så kunden er komfortabel med at tilkøbe dem på en impuls
3. Brug incitamenter til at få kunden til at tilkøbe det ekstra produkt. Gør eksempelvis opmærksom på hvis check-out tilbud kan kvalificere kundens ordre til gratis levering.

Det var alt for denne gang. Er du interesseret i yderligere inspiration til at adskille din webshop fra resten, er du mere end velkommen til at kigge forbi Clerk.io bloggen.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Hans Kristian …

Grundlægger og direktør, Clerk.io

Tags:
IT

Julen er den tid på året, hvor dansk ehandel høster den største profit. Et enkelt trick kan maksimere salget på din webshop, når juletravlheden sætter ind.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.