Bloggen

3 effektive e-mails du ikke kan undvære!

Ejer du en webshop? Hvis svaret er "ja" bruger du med garanti e-mails som en marketingskanal. Det har du også god grund til. Det er nemlig en af de mest kosteffektive kanaler. Med de 3 mails herunder, kan du øge effektiviteten og nedsætte kosten på din e-mail marketing.

Kampagne #1 - Kunder der ikke har købt i X-antal dage

Du kan opsætte segmenter i dit e-mail marketing system, hvor du segmenterer efter de kunder, som ikke har foretaget et køb i x-antal dage. Det kunne f.eks. se sådan her ud: 

Segment 1: Kunder der ikke har foretaget et køb på din shop i 6 måneder.

Med dette segment opsætter du en kampagne, hvor du tilsender en rabatkode til disse kunder. Fordelen ved disse kunder er, at de har handlet hos dig før og derfor kender dig og dit brand. Du kan derfor tillade dig og sende en mail med en personlig emnelinje som f.eks. "Vi savner dig" sammen med en rabatkode eller lignende.

Det personlige touch til e-mailen vil give dig en højere åbningsrate og en højere CTR (click through rate) og så er det blot op til din webshop at få kunderne til at købe igen!

 

Kampagne #2 - Kunder som har haft produkter i kurven, men ikke fuldført købet

Du kan opsætte en autogenereret e-mail, som bliver sendt til de kunder, der har lagt produkter i kurven - altså vist stor interesse - men ikke fuldført købet. Det kræver blot, at du endnu engang opretter det rigtige segment. 

Det vil du kunne, hvis din webshop er integreret med din e-mail udbyder, som de fleste er- og kan i dag. E-mail systemet vil kunne registrere, at en kunde har haft produkter i kurven gennem avanceret onsite adfærd teknologi.

Når din "tabt kurv e-mail" er sat op vil den udsende en e-mail, som du har lavet på forhånd til den enkelte kunde med produktet, som de har glemt i kurven. Igen har du mulighed for at være personlig, da kunden med garanti kan genkende dit brand. Det kunne f.eks. være ved at lave en emnelinje som "Hej KUNDE, har du glemt noget?"

 

Kampagne #3 - Kunder som har købt mere end X-antal gange i din webshop

I denne tid, er en af de sværeste discipliner indenfor digital marketing, at fastholde sine kunder. Vi ser flere og flere eksempler på, at de virksomheder der vinder online, er dem som har et stærkt brand og kan fastholde deres kunder. 

Denne e-mail er med netop dette fokus. De kunder, som har været med dig længe og som handler hyppigt hos dig, burde du sende en lille fordel. 

Opsæt en e-mail kampagne, som udsender en automatisk mail til de kunder, som f.eks. har købt mere end 5 gange i din shop. Disse kunder kan modtage en rabatkode, eller hvad du nu kan finde på. Dette vil med garanti få kunden til at føle sig værdsat og det kan du ikke sætte en pris på i dag.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Chris Kleis

Digital Specialist

Der ligger et stort potentiale i at få fat i de unge talenter tidligt.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.