Bloggen

Konverteringsoptimering til mobiler

Tags:

Arbejder du med webdesign, online salg eller markedsføring? Er jeres hjemmeside optimeret til mobilerne? Hvis ikke, er det nu, du skal sætte ind.

De fleste virksomheder har fokus på markedet, deres kunder og konkurrenter.

Men de glemmer at fokusere på sig selv - og sikre, at de har en mobilvenlig hjemmeside.

Det kan desværre resultere i tabte kunder. Derfor er det afgørende, at du ved, hvordan du kan optimere jeres side til mobilerne.

 

Hvad er konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering handler ikke om at skaffe nye besøgende eller øget trafik.

Det handler i stedet om at få mest muligt ud af de besøgende, som har fundet frem til jeres hjemmeside.

Det betyder, at det er en indsats, hvor formålet er at gøre de besøgendes rejse frem mod en konvertering så nem som overhovedet muligt.

Forbrugerne skal let kunne finde de oplysninger, produkter osv., som de søger. 

"Companies whose conversion rates improved last year are performing, on average, 50 % more tests and using 47 % more methods to improve conversion" - Kilde: WordStream.com

 

Konverteringsoptimering til mobilerne

I de seneste år er der sket en ændring i online handel.

Flere og flere forbrugere er nemlig begyndt at handle online over mobilen.

Derfor er det vigtigere end nogensinde før, at I ikke blot arbejder med konverteringsoptimering - men at I også arbejder med konverteringsoptimering på mobilerne.

Hvis du vil have hjælp til at komme sikkert fra start med konverteringsoptimering til mobiler, kan du læse Kursusfabrikkens guide her.

 

Hvad du ikke skal gøre

Hvis du ikke tidligere har arbejdet med konverteringsoptimering, kan det måske føles som en stor mundfuld.

Der er nemlig utallige muligheder for, hvordan du kan optimere og sætte ind.

Det kan f.eks. være gennem et nyt design, ændring af funktionalitet, interne links, implementering af knapper osv. Det vigtigste er, at du gør det så nemt for de besøgende som overhovedet muligt.

Når du arbejder med konverteringsoptimering, er der en række klassiske fejl, du skal undgå.

 

1 Uklar navigation: 
Besøgende skal altid kunne finde rundt på din hjemmeside uden problemer.

2 Uklart formål:
Det skal altid være tydeligt for de besøgende, hvad du vil have dem til at gøre.
Sørg for at have "Køb her", "Bestil her" eller "Kontakt os"-knapper alle de steder, hvor det giver mening.

3 For meget tekst:
Slet al overflødig tekst. Besøgende gider ikke at læse det, og det kan i værste fald skræmme dem væk.

4 Kompliceret købsproces:
Sørg for at gøre dine besøgendes vej frem mod et køb så let og overskuelig som mulig.
Besøgende skal altid have mulighed for at handle uden at oprette en konto.

5 Fokus på forsideoptimering:
Det er langt fra alle besøgende, der lander på din forside.
Du skal altid optimere samtlige undersider på din hjemmeside. 

6 Forkert destinationsside:
Du må aldrig sende besøgende hen til sider, de ikke forventer. Det skaber irritation og frafald.

7 For meget grafik og animation:
Selvom du måske synes, det ser godt ud, kan det give et useriøst udtryk og resultere i store frafald.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

2019 er snart forbi. Det er derfor tid til at se frem mod 2020 og de næste store digitale trends.

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Skal du i gang med content marketing? Når du har læst indlægget, vil du vide, hvordan du kan tiltrække nye kunder med strategisk og værdifuldt indhold.

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Bliv klogere på videomarkedsføring og få indblik i, hvorfor video fungerer så godt.

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

I dette indlæg tager vi fremtidsbrillerne på og sætter fokus på digitale trends i 2018.

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Hvis du skal i gang med e-mail markedsføring, er det vigtigt, at du allerede fra start sætter dig ind i, hvordan du undgår, at dine nyhedsbreve ender i spamfiltrene. Derudover er det bestemt ikke ligegyldigt, hvordan du vælger at udsende dine nyhedsbreve.

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Google Analytics er langt mere end blot et rapporteringsprogram, der kan fortælle dig, hvor meget trafik du har på hjemmesiden, og hvilke undersider der klarer sig godt. 

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Er du blandt de 1,7 mio. danske brugere, der har oprettet en profil på LinkedIn? Ved du, hvordan du gør din profil synlig og søgbar?

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Content marketing er en gren af markedsføringsuniverset, som fokuserer på længerevarende effekter - men du skal altså stadig måle på din indsats!

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Tags:
IT

Google Analytics er et uundværligt værktøj - lær om det nu!

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Brug LinkedIn som markedsføringskanal for din virksomhed. 

Camilla Kjærsg…

Ekspert i Online markedsføring og Content marketing

Tags:
Salg

Hvordan kommer man i gang med at markedsføre sin virksomhed? Kom godt fra start og få overblikket her. 

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.