Bloggen

Tendenser for B2B telemarketing

Tags: Salg

 

B2B telemarketing har udviklet sig uendeligt meget de seneste år og der er stadig en markant udvikling i gang. I denne blog vil jeg fortælle lidt om udviklingen de senere år og tage et kig i krystalkuglen og komme med et kvalificeret bud på, hvordan telemarketing kommer til at udvikle sig fremover.

 

Udviklingen kræver tilpasningsevne

Hos Valeur oplever vi i høj grad, at tendensen indenfor opsøgende salg følger den generelle tendens indenfor erhvervslivet. Virksomhederne, og især de små- og mellemstore, skal i dag være ekstremt fleksible, for at tilpasse sig en udvikling, der går hurtigere end nogensinde. Nye afgifter, lovændringer, nye teknologiske muligheder, konjunktursvingninger osv. Der er mere end rigeligt at forholde sig til og de virksomheder der formår at tilpasse sig udviklingen, har en stor fordel. I denne udviklingsproces oplever vi, at telemarketing spiller en vigtig rolle, da det er et sublimt redskab til at informere beslutningstagere hos potentielle kunder om de nye ydelser og produkter. Vi tror på at de omskiftelige vilkår vil tage yderligere fart i fremtiden og at B2B telemarketing derfor også fremover vil spille en meget vigtig rolle.

 

SEO.dk reagerede hurtigt

Nogle af de mest succesfulde samarbejder Valeur har i dag, er med virksomheder, der kender og forstår udfordringerne i de forskellige brancher og er hurtige til at udvikle en ydelse, der er målrettet disse. Online markedsføringsbureauet SEO.dk, blev i efteråret 2012 opmærksom på den nye lov om digitalisering, der stiller større krav til borgernes brug af de digitale muligheder for indhentning af information og kommunikation med kommunerne. Dermed er det afgørende for kommunerne, at borgerne kan finde de rigtige informationer. SEO.dk var hurtige til at lave en ydelse tilpasset denne udfordring og Valeur stod for at kontakte kommunerne, der var meget interesserede i at høre om ydelsen. Samarbejdet har per dags dato kastet flere ordrer af til SEO.dk.

 

Fremtiden er specialiseret

Dette er et godt eksempel på en virksomhed, der forstår en bestemt branches udfordring og imødekommer den. Eksemplet viser en udvikling, der har taget fart de seneste år og vi forudser, at denne udvikling bliver mere udbredt i fremtiden. Ydelser og produkter vil blive mere målrettede og specialiserede og evnen til at forklare sit produkt kort og præcist i telefonen vil spille en vigtig rolle i processen med at komme ud over rampen.

 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

En forhåbentlig dejlig sommerferie er lige på trapperne. Og tænk at kunne slappe af med den viden at kalenderen er fyldt op med spændende møder, når du kommer tilbage!

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Virksomheder kæmper om at rangere højest på søgemaskinerne, få følgere på Linkedin, Facebook og Twitter, annoncere med nyhedsbreve, bannere og AdWords etc. Disse kanaler kan bruges til at målrette dine telefonopkald, hvis du arbejder med opsøgende salg.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Du har typisk ikke mere end 20-30 sekunder til at skabe interesse indenfor telemarketing. Derfor er nøglen at finde et knivskarpt budskab, der gør at modtageren får lyst til at mødes med dig. Her får du nogle tips til hvordan du kan arbejde med dit budskab.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Når du ringer 100 % kold kanvas, vil du tit opleve mange forskellige scenarier, når du kommer igennem til en virksomheds reception. I denne blog vil jeg give dig nogle gode råd til, hvordan du øger muligheden for at komme igennem til den rette kontaktperson.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

De to vigtigste ingredienser når man arbejder med opsøgende salg er vedholdenhed og tålmodighed.

Benjamin Lipschitz

Marketingkoordinator og Telekonsulent

Tags:
Salg

Det er altafgørende, at man gør sig nogle grundige overvejelser omkring hvem, der har behov for ens ydelser. Jo mere du segmenterer, desto større er chancen for at ramme nogen med et behov for det du kan tilbyde. Vi vil her give nogle idéer til hvor og hvordan man kan segmentere.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.