Bloggen

Din guide til succesfuld content marketing i 2021

Mange virksomheder producerer i dag mere content end nogensinde, og udvalget af kommunikationskanaler er også stødt stigende. Det gør det svært for forbrugere at adskille reel værdi og information fra alt andet. 

For virksomheder handler det derfor om, at lave content som rammer og rører, men også fanger og fastholder. 

Og hvordan gør du det i 2021? Det kan du læse mere om her, hvor du kan få viden om, hvilke trends der rører sig lige nu, og hvad du skal satse på, hvis du vil skabe mere trafik og omsætning i dag. 

 

Hop med på video bølgen

Der er efterhånden ingen tvivl om, at video-content er kommet for at blive. En undersøgelse fra december 2020 viser således, at antallet af virksomheder, der bruger video i deres marketing, er steget med 41% siden 2016. 

Og video content virker faktisk. Hele 86% af de adspurgte virksomheder siger nemlig, at video har hjulpet dem med at øge trafikken ind til deres side. 

Så hvis du ikke allerede producerer videoer, som en del af din content marketing strategi, bør du starte nu. Husk blot følgende råd: 

 

Fokuser på din intro!

 

Og det er ligegyldigt om din video er til YouTube, LinkedIn eller Facebook. 

For at fastholde dine brugere bør du ikke have en lang animeret intro eller bruge tid på at forklare, hvorfor emnet er vigtigt. I stedet bør du fokusere på at springe direkte ud i det og dykke ned i emnet med det samme. Det bliver også bakket op af data fra YouTube, der viser, at videoer der performer godt de første 15 sekunder også fastholder brugerne til slut. 

 

E-mail marketing går aldrig af mode

Selvom e-mail marketing ikke er lige så nyt som video, så er det stadig en content marketing form, som er populær. Men hvordan sender du en e-mail ud, som folk læser og klikker videre i?

Du bør fokusere på at gøre dine mails så enkle som muligt. I stedet for at promovere flere blogindlæg, kan det være en ide at promovere ét godt. Det gør det også nemmere for dig at opbygge din mail og fortælle, hvorfor brugere lige netop skal klikke på blogindlægget. 

Har du derimod problemer med kunder, der framelder sig nyhedsbrevet? Så kan du med fordel producere eksklusivt content. I stedet for at sende dine modtagere nyheder, som allerede er på bloggen, kan du dermed sende ét eksklusivt indlæg over mail. 

Den danske virksomhed Din-Bolighandel har eksperimenteret med denne strategi, og deres hovedregel er nu, at 15% af deres nyheder bliver sendt eksklusivt ud. 

 

Bliv frontløber på trending emner

En anden metode til at få dit content til at adskille sig fra konkurrenterne, er trending content. Trending content går ud på at skrive om uudforskede emner, som bliver talt om, men ikke skrevet om. 

Spørgsmålet er bare, hvordan finder du frem til sådanne emner? Og når du finder et emne, hvad skal du så gøre bagefter? Det kan du få råd til her: 

Du kan med fordel taste søgninger og ord ind på Google Trends. Google Trends er nemlig et websted, der analysere populariteten og væksten for de forskelliger søgeforespørgsler på Google. Tast et ord eller en søgning ind, og få en graf der viser væksten og volumen for din forespørgsel. Når du har fundet et emne, er du klar til at producere. 

Formatet betyder ikke så meget, men du bør især have fokus på at lave noget indhold, som er virkelig informativt. For når emnet er så nyt, så vil du med det samme blive en go-to kilde indenfor området. 

Det er især en populær strategi blandt tech-startups, hvor mange har et indlæg i content planen, der endnu ikke er besluttet, men derimod  bliver bestemt ud fra trending emner og brugernes behov for information. 

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

I 2020’erne har omverdenen aldrig været mere omskiftelig - det vil sige, at der i mange brancher hele tiden træder nye spillere ind på markedet, som vil konkurrere med dig på produkt, service og ikke mindst effektivitet. Lær hvordan du skal udkonkurrerer andre spillere her.

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
Jura
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
IT
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Tags:
Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

Ann-Sofie Lippert

Junior Consultant, BA Kommunikation og IT

I dette blogindlæg får du 3 gode råd til hvordan du kan øge dine muligheder for tilbagevendende og købeklare onlinekunder.

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.