Bloggen

Sådan udnytter du lokale søgninger i Google

Hej allesammen! 

Jeg sidder ofte og optimere hjemmesider på Google så de bliver fundet oftere. At blive fundet oftere er som udgangspunkt godt, men man bør samtidig stræbe efter at blive fundet af de mest værdifulde brugere. Jo mere købelysten og varm man er, jo mere værdiful er brugeren også for ens forretning. Når en bruger søger efter en bestemt tjeneste og efterfølgende inkludere et bynavn. Fx "Hypnose i Århus" så er man en af de varmeste leads, og det er disse leads vi her vil gå i dybden med at få vundet over! 

Eksemplet ovenover kommer fra en case jeg netop arbejder på i øjeblikket, en hypnotisør fra Århus. Her har det vigtigste fra starten af været at få konverteret de lokale søgninger på "Hypnose" + et givent bynavn til potentielle kunder.

Lav landingssider til hver by

Det vigtigste man først skal have styr på er hvilke bynavne man gerne vil findes for. I eksemplet ovenover bor kunden i Århus og derfor er dette hovedsøgeordet. "Hypnose i Århus" er derfor det søgeord, vi går efter for forsiden. Derefter har jeg fundet alle de bynavne, der også er søgninger på. Det gælder fx "Hypnose i Silkeborg" og "Hypnose i Randers". Der skal nu laves landingssider til hver en af disse byer. Det betyder helt praktisk at lave en url der rammer disse bynavne så præcist som muligt. 

For hver landingsside skal der gerne være tekst, billeder og video. Det absolut vigtigste her er at man laver UNIK tekst til hver side. Jeg har så ofte set den store fejl at man tillader sig at kopiere teksten ind til forskellige sider. Den går under ingen omstændigheder, når det kommer til at optimere med Lokal søgeoptimering. Der er ingen gylden regel for hvor mange ord, der skal skrives, men gerne over 500 ord pr side.

Strukturere hver side korrekt

Når først indhold er lavet til hver side, så skal man endelig ikke glemme at strukturere siden så den passer så godt til Googles algoritmer. Her er det vigtigt at man husker at bruge korrekt H1 titler til hver en side. Her skal hovedsøgeordet indsættes som H1 tag og hvis der er underemner bør man benytte sig af H2 titler til disse. 

Som nævnt før er billeder også vigtige til hver en landingsside. I modsætning til ved teksten må man gerne bruge de samme billeder, men man skal her blot huske at ændre billed-tagget så det passer til den korrekte landingsside.

Udnyt Google Ads til fulde

Man bør ikke glemme at Google Ads også er en stor hjælp, når det kommer til at vinde de varme leads over. Samtidig med at ens landingssider vokser op naturligt i Google så kan man samtidig bruge penge på reklamer. Hvis man både dominere de naturlige søgeresultater og reklamerne så står man ekstra stærkt over konkurrenterne.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Anders Møller

Seo Konsulent

Man får selv sagt en massiv konkurrencefordel over sin konkurrenter hvis man formår at komme foran dem på Google. Alt afhængigt af hvilken niche man ligger kan dette dog være svært. Enten fordi nichen allerede er satureret med mange andre konkurrenter allerede eller fordi en anden konkurrent ligger så stærkt at denne får alle top placeringerne på Google.

Anders Møller

Seo Konsulent

Google har netop lanceret en ny core opdatering i starten af maj måned. Er du blevet ramt og hvordan genvinder du dine gamle placeringer?

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.